Společnost Vitakraft Chovex s.r.o. díky využívání informačního systému Microsoft Dynamics NAV dokáže rychleji reagovat
na požadavky zákazníků pomocí off-line aplikace Objednávky.

Společnost Vitakraft Chovex s.r.o. díky využívání informačního systému Microsoft Dynamics NAV dokáže rychleji reagovat
na požadavky zákazníků pomocí off-line aplikace Objednávky.
Společnost Vitakraft Chovex s.r.o. se zabývá výrobou a prodejem široké škály chovatelských potřeb a krmiv pro zvířata. Nabízí nejrůznější výrobky určené pro chov psů, koček, akvarijních ryb, hlodavců, ptáků. Provozuje také pěstírnu ryb. Centrála společnosti se nachází v Německu a její pobočky působí po celém světě včetně USA a Asie.
Komplexní péče o zákazníky byla prvotním impulsem k implementaci podnikového řešení Microsoft Dynamics NAV. Společnost Vitakraft Chovex měla zájem také rozšířit a zefektivnit obchodní aktivity a komplexně zkvalitnit obchodní a logistické procesy.
Původně společnost používala již nevyhovující ekonomický systém, který nesplňoval požadavky obchodních zástupců. Systém také neumožňoval vedení společnosti kvalitní reporting.
Obchodní cíle
Společnost Vitakraft Chovex si kladla při implementaci podnikového řešení za cíl získat centrální a integrovaný informační systém, který podpoří mimo jiné i prodej obchodních zástupců. Kromě základních funkčních požadavků, které byly dané klíčovými obchodními procesy, měla společnost zájem využívat následující moduly:
Dále měl informační systém splňovat požadavky na zabezpečení strategie dynamického rozvoje společnosti. Jednalo se zejména o tyto požadavky:
Primárním cílem implementace nového podnikového řešení Microsoft Dynamics NAV byla konsolidace informační podpory procesů do jednoho centralizovaného podnikového informačního systému.
Společnost AXIOM PROVIS Int. pojala implementaci ve společnosti Vitakraft Chovex jako implementaci podnikového řešení pro podporu veškerých obchodních procesů.
Pro společnost Vitakraft Chovex byl speciálně upraven modul prodeje, který byl rozšířen o aplikaci Off-line objednávky, která byla pro Vitakraft Chovex vytvořena přímo dle jejich specifických požadavků. Aplikace umožňuje uživateli stáhnout data z Microsoft Dynamics NAV tzn. zákazníky, dodací adresy, zboží, ceny
a stavy skladů. Na základě této aplikace jsou obchodní zástupci schopni vystavit objednávky pro zákazníky na jakémkoliv místě a v kteroukoliv hodinu. Následně na konci dne obchodní zástupci předají všechny informace o objednávkách zpět do informačního systému Microsoft Dynamics NAV.
V rámci informačního systému Microsoft Dynamics NAV je vedena česká
a slovenská firma v jedné společné databázi. Při prodeji zboží z české do slovenské firmy se v české firmě vytváří podklady pro fakturaci a automaticky se přenášejí do slovenské firmy, kde je účetní po kontrole zaúčtují. Tímto se výrazně zjednodušilo a urychlilo procesování objednávek a následné fakturace v systému.
Společnost Vitakraft Chovex následně, v další etapě rozvoje, plánuje automatizaci skladů s pomocí mobilních čteček s on-line napojením do Microsoft Dynamics NAV.
Používání nového IS Microsoft Dynamics NAV pomáhá společnosti dosáhnout hlavního strategického cíle.