Svět se mění… Víte, jak se přizpůsobit Vašim novým zákazníkům z generace Z?

GENERACE Z

3 ZPŮSOBY, JAK SE PŘIPRAVIT NA NOVOU GENERACI ZÁKAZNÍKŮ!

PROČ? ČTĚTE POZORNĚ.

Myslíte si, že je Vaše současné zacílení na zákazníky dostatečné i pro Vaši budoucnost? Víte, proč by Vás generace Z měla začít zajímat víc než kdy dřív? A o koho se vlastně jedná?

Pokud si nedokážete odpovědět, tak pozorně čtěte dál, protože jsme si jistí, že následující 3 tipy pro zvýšení komfortu mladých zákazníků Vám určitě pomůžou k jejich oslovení.

Online prezentace

Mladá generace je úzce spojena s internetem. Jak je na tom Váš web?

Ví, co chtějí

Až 56 % zákazníků z generace Z ví, co chce dřív, než Vás navštíví.

Zvyšte komfort

Méně než 67% spokojenost při pořizování vozu. Proč je toto číslo tak nízké?

Není žádnou novinkou, že společnost tak jak ji známe, stárne. Současné zákaznické podhoubí se pomalu zmenšuje, a proto je potřeba se poohlédnout po nových příležitostech. Říkáte si, že to není Váš problém? Tak POZOR! Tento trend se netýká pouze vzdálených USA, ale také východní Asie (Číny, Japonska a Koreji), a taky téměř všech zemí Evropské unie. Proto je zaměření na generaci Z, tedy mladé generace lidí ve věku do 18 let, strategicky důležitější než kdy dřív. Jen v USA je právě generaci Z přičítáno kolem 25 % populace (téměř 80 milionů obyvatel!) a to je už pořádný díl koláče.

Jenže oslovit tuto „omladinu“ není jen tak. Postupy, které fungovaly na jejich rodiče, by Vám jen stěží pomohly k oslovení jejich mladých „digitálně-sociálních“ srdcí, a proto je změna přístupu důležitější než kdy předtím. Jak na to?

Generace Z?
Na počátku byla tma, a pak se zrodil internet.

S velkou dávkou nadsázky by se takto dalo popsat moderní myšlení mileniálů a generace Z. Žádné „staromódní“ chození do obchodu, volání a dotazovaní se. Pokud se chce tato generace informace, jde na to přes internet. Ten, kdo znamená pro tyto generace opravdu respektovanou autoritou, je „pan Google“ a to platí i v průběhu nakupování vozidla díky chytrým telefonům a tabletům. Mohlo by se zdát, že díky dokonalému zvládání moderních technologií bude mít tato generace svůj vysněný vůz vybraný během chvilky, ale opak je pravdou. Podle studie Car Buyer Study se ukázalo, že právě mladá generace Z a mileniálové tráví výběrem vozu nejvíce času a to přibližně 17 hodin 29 minut, což je proti předchozím generacím víc o cca 3 hodiny.

Jak Vám tedy může internet pomoci při oslovování této mladé generace?

  • Zaměřte se na kvalitu vlastních webových stránek. Mezi samozřejmosti by měly patřit vlastnosti jako jsou responzibilita, atraktivnost stránek, a hlavně uživatelská jednoduchost.
  • Integrace nástrojů třetích stran. Například i weby nabízející porovnávače, chytré nástroje pro vizualizaci a konfiguraci aj.
  • WiFi přímo na prodejně je nutnost!
  • Dostupné technologie pro interakci se smartphonem zákazníka. Může se jednat například o Aplikace pro konfiguraci vozu, výpočty splátek aj.

Generace Z vykazuje nejnižší spokojenost během nákupu v prodejně, a to méně než 67 %.

Proč je toto číslo vysoké?

Možná je to věkem, možná je to zkušenostmi, ale průzkumy ukazují, že se spotřebitelé z generace Z cítí v prostředí prodejny nejméně pohodlně. Tato skutečnost plyne i z průzkumu Car Buyer Jurney, během kterého se ukázala nejnižší spokojenost během nákupu na prodejně a to 67 %, což je nejnižší spokojenost ze všech prověřovaných skupin. Jen pro porovnání uveďme například ročníky starší roku 1964, kde průměrná spokojenost dosahovala hodnoty 80 %.

Cestou ke zlepšení této situace je dosažení většího pocitu komfortu mladých spotřebitelů během pořizování vozu. A jaké jsou tipy, které by Vám s tím mohly pomoci?

  • Poskytovat spotřebitelům při rozhodování více svobody: otevřená diskuze o technologiích a funkcích a vzdělávání kupce obvykle vede k větším úspěchům při dosahování prodeje.
  • Zůstat se zákazníky v kontaktu přes mobilní telefon, zasílat jim oznámení či dokumenty přes mobilní platformy namísto tradičního papírování.

I když stále není jasné, zda v blízké budoucnosti sdílení vozidel a podobné trendy nenahradí klasické vlastnictví automobilů, již víme, že generace Z stále oceňuje při nákupu automobilu lidskou interakci (Cox Automotive, 2016). Je jen na vás, abyste jim na prodejně zajistili takový pocit, který povede k nákupu.
Zdroj: www.incadea.com, Gen Z Automotive Study, 2016, Car Buyer Study, 2017


Inspirovali jste se, ale Váš systém změny neumožňuje? Obraťte se na AXIOM PROVIS Int., pomůžeme Vám!

Za naši více než 25letou zkušenost se návrhy ERP a DMS systémů, které jsou přesně na míru Vašemu podnikání a optimalizují Vaše každodenní procesy, staly nedílnou součástí specializace naší společnosti. Jako jeden z technologických lídrů zaměřených na informační systémy a speciální oborová řešení pro Automotive Vám dokážeme analyzovat a poradit s úzkými místy, ale současně i vyvinout a implementovat spolehlivá řešení, která Vám i Vašim zákazníkům ušetří čas a budou Vás bavit.